O *MITMA impulsará a humanización da travesía de Ou Milladoiro con 7,88 millóns de euros do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia

O *MITMA impulsará a humanización da travesía de Ou Milladoiro con 7,88 millóns de euros do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia

23/09/2022

Avanzan al alcalde de Ames esta noticia, que garantiza un proyecto largamente demandado por la ciudadanía y el gobierno local

Isabel Pardo de Vera y José Miñones supervisan también las obras de la nueva terminal ferroviaria de la estación de Santiago de Compostela que ADIF-AV ejecuta desde enero


A secretaria de Estado de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, Isabel Pardo de Beira, e o delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, anunciaron hoxe en Ames a inclusión da obra de humanización da travesía de Ou Milladoiro nos investimentos do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia. Reuníronse co alcalde de Ames, *Blas García, a quen lle avanzaron unha decisión que impulsará esta obra, longamente demandada polo Goberno local e a poboación desta localidade, e na que o Goberno investirá 7,88 millóns de euros.

Desta forma, a mellora da travesía da *N-550 en Ou Milladoiro (*N-550 entre os *PPKK 67+075 e 68+600) #sumar á listaxe de humanizacións que está a impulsar o Ministerio de Transportes, *Moviliad e Axenda Urbana no marco do programa de actuacións para a mellora de contornas urbanas do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia (*PRTR), dotado con 105 millóns dos fondos europeos de reconstrución *NextGenerationEU. En Galicia xa se está executando a humanización da avenida de *As *Pías, en Ferrol, con este programa.

A actuación en Ou Milladoiro converterá a actual travesía, pola que circulan 24.000 vehículos diarios, nunha vía urbana para mellorar a seguridade viaria, impulsar a mobilidade sustentable e mellorar a calidade de vida da poboación da súa contorna. O proxecto, que se atopa en redacción, contempla a reordenación e optimización do espazo público, *pavimentación de beirarrúas e carrís de circulación, así como a xeración de itinerarios peonís accesibles. Esta obra completará o desvío vixente de tráfico pesado con *MMA>30*T a través da autovía autonómica AG-56 e o ramal de *As “”*Galanas .

Terminal ferroviaria de Santiago

Tras a súa estadía en Ames, a secretaria de Estado de Transportes, e o delegado do Goberno visitaron as obras da nova terminal ferroviaria da estación de Santiago de Compostela. Xunto ao alcalde, Xosé Sánchez Bugallo, supervisaron as obras de construción do novo edificio de viaxeiros que financia con 30 millóns de euros o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (*Mitma), a través de *Adif AV.

As obras, en marcha desde o mes de xaneiro, teñen unha duración estimada de 30 meses. Ata o momento, as principais actuacións desenvolvidas consistiron na realización das cimentacións e alicerces da futura praza da estación; o *reacondicionamiento do aparcadoiro para acoller novas prazas e, con iso, compensar o peche parcial como consecuencia das obras; o traslado do gabinete de circulación a unha nova localización e a reposición de servizos afectados.

Un novo edificio integrado na cidade

O novo edificio de viaxeiros elévase sobre a actual praia de vías, apoiándose nas plataformas con soportes puntuais.

O edificio formará unha unidade *volumétrica, coa pasarela peonil sobre vías xa en servizo, desde a que terá acceso e conectará a rede urbana, a estación ferroviaria e a terminal de autobuses, creando unha contorna de *intermodalidad para a cidade de Santiago.

Para a súa execución acondicionaranse as plataformas existentes, establecendo un sistema de conexións verticais que una o vestíbulo principal, situado a un nivel superior, coa zona de uso ferroviario. Así mesmo, realizaranse as obras de adecuación necesarias no edificio de viaxeiros actual para adaptalo á nova realidade funcional da estación: a conexión de Galicia á rede de alta velocidade

No marco desta actuación reestruturarase tamén a superficie de aparcadoiro situada entre a primeira plataforma, e o noiro que traza o límite Norte do solar, e urbanizarase o ámbito interior da estación, entre a Rúa do Hórreo e as diferentes construcións do complexo ferroviario e entre os seus accesos Este e Oeste.

Las obras del nuevo edificio respetarán y complementarán las actuaciones finalizadas en la estación de Santiago en 2018, que representaron mejoras en la configuración de vías e instalaciones ferroviarias, andenes, marquesinas, la ampliación del edificio de viajeros y la reordenación de viales interiores, aparcamiento y accesos a la estación.

As actuacións contribúen ao cumprimento de *ODS 9, que ten entre as súas metas desenvolver infraestruturas fiables, sustentables e de calidade; e 11, que persegue proporcionar acceso a sistemas de transporte seguros, alcanzables, accesibles e sustentables.

Fondos europeos

Esta actuación va a ser financiada por la Unión Europea – NextGenerationEU